13 maj 2013

Tandläkaren

Leya och jag gick till tandläkaren för jag hade lite värk i en tand.
Han gjorde en koll på Leyas tänder och de såg bra ut, men jag har en infektion runt en tand, så jag fick lite medicin och gurgel och ska tillbaka.
För detta betalade vi 7 kr. 7 KRONOR!
Han var lite festlig när vi skulle betala. Han sa att jag bara behövde betala 7 kr för att jag var en gammal kund. Jag har i och för sig bara varit där en gång tidigare, men ändå.
Faktum är att jag ska råda alla som kommer hit att gå till tandläkaren. Vår tandläkare är utbildad i Bangladesh och han är expert på rotfyllningar och bryggor, eller vad det heter nuförtiden.
Jag lovar att han är i samma klass, om inte bättre, än de svenska tandläkarna eftersom han är van att hantera betydligt värre munnar än våra tandläkare brukade göra. Jag tror i och för sig att den förebyggande tandvården för vuxna är ett minne blott. Om inte än, så snart.
Det kostar ofantligt mycket pengar att hålla ordning på tänderna i Sverige, så boka en resa till Nepal och passa på att semestra medan du fixar bissingarna till en billig penning, utan att tulla på kvaliteten.
Här kommer bloggens första nakenchock, som tydligen fungerar över förväntan i tandläkarsammanhang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar