10 juni 2013

Maskar

Ibland undrar jag om de vuxna tänker med rumpan här.
Igår när Leya och jag gick hem från skolan sa hon att hon inte ville gå till skolan imorgon, (läs idag), och jag undrade såklart varför.
Det visade sig att någon hade visat fruktansvärda bilder på barn som var fulla med mask och sen drog de till med osanningar som att man får mask om man äter socker.
Idag skulle alla barnen åka till doktorn och göra vad vet vi inte riktigt för när Niklas gick med henne till skolan imorse var det helt plötsligt ingen som förstod ett enda ord engelska. (Rektorn var inte där).
Jag ska tillägga att rektorn ville prata med mig igår morse, men hon var sjuk i magen så hon kom aldrig. Jag antar att det var det här hon ville prata med oss om.
Imorgon ska mamma FIA gå med Leya till skolan och förhoppningsvis är rektorn där för då ska jag säga henne ett sanningens ord.
För det första är det rent horribelt att de skrämmer barnen med otäcka bilder och för det andra ljuger de för barnen om hur man får mask. Jag förstår att de vill få barnen att äta mindre socker, men att ljuga om det är inte OK.Föräldrar har dragit till med ljug i alla tider om både det ena och det andra, som att man inte ska bada direkt efter att man har ätit till exempel, men skolan ska väl ändå stå för fakta.
Vi kollade upp vad som gäller med maskar i magen på nätet så vi kunde förklara för Leya, men det lär inte de andra föräldrarna göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar