30 mars 2009

Vårt bröllop

Romantik i Rom

Av någon anledning har Niklas ställt vårt allra finaste bröllopskort på köksbordet och varje gång jag tittar på det blir jag glad av alla fina minnen.

Vi åkte ner allihop några dagar innan bröllopet och semestrade tillsammans i Rom. Det var värmerekord i tre dagar och Niklas vägrade köpa pappbyxor i Vatikanen för att dölja sina ben och ett litet före-bröllopet-drama uppstod. Såklart tog pappa upp den händelsen och andra pinsamheter från min barndom i bröllopstalet. Men det var bara mysigt!

Vigseln var borglig på italienska med en svensk tolk, som hade bokat allt praktiskt och vi åt konstant i fyra timmar för 2 500 kr på en kvarterskrog runt hörnet från hotellet.

Pappa, mamma, min kusin Emma, Niklas, jag, svärmor och syrran den 25 juli 2003. (Svärmors väninna Ulla var också med.)

Sen fortsatte vi vår romantiska bröllopsresa till Florens och Toscana, ett paradis på jorden! Jag kan verkligen rekommendera en vigsel i Rom!

MVH FIA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar