18 oktober 2010

Sjuk

Så sjuk som jag har varit den senaste dryga veckan har jag aldrig varit i hela mitt liv. Ont i magen och huvudet, illamående och spyor om och om igen.
Jag var aldrig döende, men det var många gånger jag önskade att få dö, så hemskt var det.
Hur kul är det att svälja tabletter stora som bålgetingar när spyan står upp i halsen?
Efter fyra dygn med dropp och massor av olika mediciner blev jag utskriven, men då fick jag andra problem med magen, om jag uttrycker det milt.
Så nu äter jag tabletter mot, Gud vet vad och vi funderar allvarligt på att åka hem till Sverige. Jag hade två söta besökare sista natten. Thanks heaven för utlandsförsäkringen!
Sjukhuset krävde kontant betalning, så det kom en man traskande med en portfölj full med rupees så jag fick checka ut. Det var inget gratis-sjukhus jag sökt mig till, visade det sig nämligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar