12 mars 2010

Sari premiär

När vi skulle gå ut idag vid lunch tänkte jag nu eller aldrig. Ungefär som om man skulle hoppa från 3:an ner i poolen, (10:an existerar inte i min höjdrädda värld).
Tillslut måste man bara bestämma sig. Hoppa eller gå ner igen.
Mitt dilemma var om jag skulle våga kliva ut på gatan i ett 5 meter långt sarityg eller om jag skulle hänga tillbaka den i garderoben och så sakterligen glömma bort mitt vansinniga försök att bli lite mer indisk.
Jag bestämde mig för att hoppa och som skyddsnät hade jag tre säkerhetsnålar stadigt förankrade på väl utvalda ställen.
Jag tog ett djupt andetag och klev ut i den indiska verkligheten och jag överlevde. Den höll ihop hela dagen. Ett mirakel!
Jag fick till och med uppskattande kommentarer och flera talade tydligt om att de var imponerade av att jag lyckats få till det så bra för att vara nybörjare.
Nu är jag sari-biten för man känner sig både vacker och sträcker på sig lite extra i ett sånt fantastiskt klädesplagg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar