26 februari 2012

Grattis mamma!

Idag fyller min älskade mamma år! Året före pension, men hon blir ändå pensionär om några veckor.
Jag är så glad för hennes skull. Hon har jobbat hårt sen hon var barn, så nu är det verkligen på tiden att hon får leva sitt liv.

Här kommer tre saker du kanske inte visste om min mamma:
1. Hon älskar hårdrock.
2. Hon har ägt en av världens mest meriterade taxar, Matita.
Matita är död sen ca 40 år tillbaka, men nämns fortfarande i avelssammanhang och tax-experter vet mycket väl vem hon var. En legend i tax-världen alltså.
3. När hon träffade pappa hade hon en häst som hette Afrodite som hon sålde för att köpa en symaskin och det underverket fungerar fortfarande efter nästan 40 år.
Det är gammal hederlig kvalitet.

Den här låten är till dig, mamma.
Empty room med Nina Stenbrink, dotter till min gamla skolkompis Lena.
Klicka här för att lyssna på denna unga tjej, som vann en talangtävling.

1 kommentar:

  1. Ja, din mamma är verkligen fantastisk! Har ju jobbat med henne....så jag vet!
    Cecilia Niklasson

    SvaraRadera