24 september 2012

Lavinen i Nepal

Igår skedde en fruktansvärd lavin vid den tredje campen upp på berget Manaslu, det 8:e högsta berget i världen.
Många döda och några överlevande. Man vet inte i dagsläget antalet.
Idag drog jag till sjukhuset där några av de överlevande ligger.
Jag kunde gå raka vägen in till intensiven, men för säkerhets skull hade jag fickan full med småpengar om jag hade behövt muta mig fram.
På intensiven låg en tysk kille och jag fick ett bra snack med honom, men fy vad hemskt det är från det att man är deras vän tills man säger att man är freelance. Då byggs det upp en mur och varje ord vägs på våg.
Jag vet inte om jag klarar av det i längden, men i alla fall har jag knopat ihop en artikel och skickat till några tidningar i Tyskland.
Men! Fy vad tidningar, och företag, är dåliga på att skriva emailen på sina hemsidor. De vill verkligen inte att man ska höra av sig.
En överlevande.
Omkomna.
Om du känner någon på en tysk tidning, så hör gärna av dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar