12 juli 2013

Smärtstillande kräm

Ni vet säkert vid det här laget att jag har enorma problem med min vänsteraxel med påföljande huvudvärk, som spänningshuvudvärk, Hortons huvudvärk, Kronisk proxysmal hemikrani och migrän. Dessa åkommor har de svenska läkarna valt att behandla med medicin och tillslut gav jag själv upp och har under årens lopp ätit massor av smärtstillande.
Ibland har jag känt mig urholkad av all smärta och ibland har fan flugit i mig och jag har härdat ut någon dag med obeskrivliga smärtor för att jag tror att det ska gå över av sig själv, men det gör det såklart inte.
Jag har provat olika krämer och ayurvediska oljor och de har hjälpt till viss del.
Eftersom jag har varit i det närmaste desperat har jag kollat igenom medicinhyllorna varhän jag varit och handlat och av en slump snubblade jag över den här ayurvediska salvan som i huvudsak består av eukalypus, cloves, som är en typ av outvecklad blommor från ett träd, de ser ut som spikar, och vintergrön-olja.
Lukten och känslan påminner om Tigerbalsam, som ni kanske har provat på, men eftersom jag dessutom är väldigt allergisk mot starka dofter, en av huvudvärkstriggarna, blev jag glatt överraskad när jag faktiskt klarade av den här något mintiga doften.
Jag har använt krämen i en vecka och jag är helt såld. (Jag vågar knappt prata högt om det.)
Om någon av er också har problem med smärtor och vill prova på den här krämen så hör av er. Ni får en liten tub till återförsäljarpriset 5 kr och vi skickar tuberna med något annat paket som ändå ska till Sverige, så frakten blir inom Sverige.
Om du precis som jag i princip har gett upp tycker jag att du ska ge det en chans.
Vill du ha mer information om innehållet, så hör av dig. Eftersom ayurvediska produkter bara innehåller naturliga ämnen får det säljas och användas i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar