14 november 2018

Sessan

En av våra hundvänner på gatan har drabbats av hemskt kliande och hårbortfall.
Eftersom vi hade en ambulerande veterinär hemma hos oss i går för att ge Josie hennes årliga vaccinationer, passade jag på att ta honom till Sessan.
Hon fick två sprutor mot kliandet och sen skulle han gnida in henne med antibacteriell kräm och då blev det fart på den gamla damen. Tror det var lukten av krämen.
Jag fick jaga henne runt hela gatan där hon håller till och folk tittade på som vanligt.
De tycker det är bra att någon hjälper den stackarn, men ingen erbjöd sig att ge en hjälpande hand.
Förutom en man som försökte ge henne kakor mitt i uppståndelsen och det var ju en god tanke.
Jag ska gå dit igen imorgon och gnida in mer kräm, förslagsvis på kvällen när det är mindre människor i rörelse och en dam på en närliggande restaurang har fått i uppdrag att ge henne Omega 3 och levertillskott när hon ger henne mat.
Det ska räcka för att håret ska börja växa igen. Jag är lite orolig för Sessan nu eftersom det är ganska kallt på nätterna och hon har ingen päls som värmer.
Behandling och mediciner gick på 150 kr vilket är väldigt billigt om man jämför med vad det skulle ha kostat i Sverige.
Återkommer med en uppdatering om några veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar