22 april 2009

Arrangerat äktenskap

Jag håller på och etablerar en relation med en ny leverantör i New Delhi och av någon anledning har han börjat anförtro sitt privatliv till mig.
Det är otroligt spännande att en manlig indier lättar sitt hjärta på det här sättet och just nu lider jag med honom.
Han har förlovat sig med en flicka han bara samtalat med några minuter och efter cermonin nu i helgen har han inte ens pratat med henne. Hans allra största problem är om de kommer älska varandra och hans dramatik över mailen visar verkligen vilken ångest ett arrangerat äktenskap kan ge.
Han har mailat över bilder på henne och hon är jättesöt och ser inte alls ut som en tjej man kan tvinga till något, men Indien lever i ett mellanskede just nu där det gamla äktenskapssystemet kommer krackelera inom några år. Åtminstone i städerna.
På ett sätt kan jag förstå att han gav sina föräldrar klartecken att leta efter en flicka till honom eftersom han arbetar mycket och inte har tid att leta själv.
Men hans förtvivlan över att hon kanske inte är den rätta smärtar mig trots att vi aldrig pratat med varandra.

MVH FIA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar