28 juni 2009

Bröllopskjol

Är du bjuden på bröllop eller nåns bemärkelsedag och inte hittat de där kläderna du letat efter i butik efter butik.
Kolla in de här omlottkjolarna i vintage siden! Sagolikt vackra och ingen, jag lovar, ingen kommer dyka upp i samma eftersom varje kjol är unik.
Omlottvidd= Mät med ett måttband runt midjan och om omlottdelen känns komfortabelt bred så passar kjolen dig.
Tips!
Har du lite mage, som de flesta av oss har, är det snyggast att låta kjolen vila på höften tvärs över putmagen och inte i midjan. Eftersom linningen är bred håller den in magen lite. Komplettera gärna med ett par hålla-in-trosor.
Eftersom kjolen är A-linjeformad är det snyggast med en blus som inte är för lång. Gärna en omlottblus för att trolla bort eventuella kärlekshandtag och i en neutral färg så att fokus hamnar på kjolen. Jag ska leta snygga omlottblusar nu när jag åker till Indien för jag vet att de är jättesvåra att hitta här. Ha ett linne under blusen i samma färg, nerstoppad i kjolen så du kan sträcka upp armarna utan att visa hela magen.
Om du däremot är lite smal så satsa på en neutralfärgad blus med lite vidd över bröst och mage. Gärna nerstoppad i kjolen. Kanske lite krås eller andra spetsdetaljer för att fylla ut.
Och kom ihåg smycken. En sån här kjol kräver sina smycken. De kan vara billiga, men de ska synas och matchas med kjolen.
Skorna kan vara neutrala och matchas med blusen. Lyckas du träffa helt rätt i färg med kjolen så kör på!
Jag har medvetet valt den längre kjolmodellen eftersom jag personligen tycker att det hör bröllop till, men om du själv är kort så hör av dig så skickar jag bilder på lite kortare festkjolar.
Pris: 595 kr + frakt 36 kr = 631 kr. Omgående leverans.
Ljusturkos och rosa med med rutmönster i guld. Omlottvidd 131 cm, längd 95 cm.
Ljusljusblå brokad med mönster i ljusguld. Omlottvidd 95 cm, längd 87 cm.Prinsessrosa brokad med mönster i ljusguld. Omlottvidd 141 cm, längd 96 cm.Lilaskimrande brokad med mönster i silver. Omlottvidd 93 cm, längd 96 cm.Puderrosa brokad med mönster i ljusguld. Omlottvidd 108 cm, längd 94 cm.Röd med rutmönster i guld. Omlottvidd 102 cm, längd 96 cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar