16 juni 2009

Pennan

För länge sedan arbetade jag som nattvakt och då hände det att man råkade få med sig en penna när man skrev händelserapporterna på företagen. Ungefär som rökare har en förmåga att instinktivt stoppa lånade tändare i sin ficka.
Den här natten i fråga råkade jag få med mig säkerhetschefens guldpenna med hans namn stiligt inristat. Säkert en gåva från arbetsgivaren för lång och trogen tjänst.
Dessvärre upptäckte jag det först när jag kom hem på morgonen efter avslutat arbetspass. Jag grubblade en minut på hur jag skulle göra, men för sömnens skulle beslutade jag mig för att smyga tillbaka den nästkommande natt.
Jag har i alla dessa år funderat på hur denna stackars man letat efter sin favoritpenna hela dagen och så helt plötsligt var den där nästa dag. Vad hände sen? Skrattade han lite åt sig själv och fortsatte sitt liv som om ingenting hänt eller fick han en knäpp och gick i förtida pension?
MVH FIA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar