8 oktober 2009

Ture

Igår blev jag lite desperat när grannens lilla hund, Boris, åkt med husse på jobb till Idre.
Onsdag tar hund nu så jag satte helt enkelt upp en lapp på vår grind.
Eftersom det går förbi massor av hussar och mattor varje dag tänkte jag att någon skulle nappa.

Jag hade nästan gett upp hoppet idag vid lunchtid, när jag såg en man dröja sig kvar lite extra länge. Jag slängde mig ut och det visade sig vara husse Björn, som var ute och gick med sin Jack Russell Ture. Han tyckte det skulle bli jättekul för Ture att bli pappa och beställde en valp på stående fot.

Ture blev kvar hela dagen och kommer tillbaka imorgon också. Nu skulle husse hem och överraska matte. Jag gillar människor som vågar ta snabba beslut!

Leya har döpt om Onsdag till Tura. Rätt sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar