6 december 2010

Julmarknad

När vi kom in på marknadsområdet, som var ett hopakok av massor av kristna skolor, kom ett gäng tjejer och svärmade som flugor kring Leya. Helt hysteriskt!
Leya var så tapper och log sig igenom hysterin, men tillslut fick Niklas nog och slet henne därifrån.
Något för henne att ta upp med terapeuten när hon blir stor.En klassisk Vikinga-gunga, men utan säkerhetsbälten.
Livsfarligt!Handspunnet socker. Det tyckte Leya var smarrigt.Kyrkan, där marknaden var. Leya och jag gick in och satte oss tyst längst bak i kyrkan.
Jag hade en mugg vatten och Leya en sockervadd och vi blev utschasade för att man inte får äta i kyrkan.
Ärligt talat. Tror ni att Jesus skulle sparka ut någon från kyrkan för att man äter?
Om vi hade satt oss med en prasslig Big Mc & Co mitt i gudstjänsten hade jag förstått, men det här var helt obegripligt.
Jag tror på Jesus, men inte på kyrkan och den här händelsen bara bekräftar det jag redan tycker om kyrkan.Här är den beryktade lotteritunnan.
Kanske har vi vunnit bilen. Vi orkade inte stanna kvar och vänta på själva dragningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar