13 december 2010

Niklas födelsedag

Idag fyller Niklas 38 år, Luciabarn som han är.
Vi hade handlat alla presenter redan, men skulle köpa en tårta och rosor idag.
Jag och Leya åkte runt med en cykel-rickshaw i nästan två timmar och besökte nästan 15 bankomater utan att få ut en krona.
Jag var tjutfärdig efter att ha blivit nekad kredit hos en tårtbagare, men då kom jag på en sak.
Jag ringde Bil-sikhen och han lånade mig pengar. Gud, så tacksam jag är över våra fina vänner här.
Sen körde Glad-sikhen oss till ett bageri och en blomsteraffär och sen arrangerade vi allt på Sam's innan Niklas kom.Niklas fick strumpor, kalsonger, cigaretter och en plånbok. Det är så tråkigt att handla till karlar.Både tårtan och servitören hade Hammarbys vita och gröna färger.Tårtan kom från köket i full brand. Precis som på film.Mina älsklingar!Som alltid var tårtan alldeles för sötsliskig, men Niklas tyckte den var god och det var huvudsaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar