26 maj 2011

Provfilmning

Häromdagen blev jag uppringd av Leyas modellagent.
Han undrade om jag ville provfilma, eftersom någon behövde en 40-åring, som talade med amerikansk accent.
Jag brukar inte backa för något, men eftersom vi har en 40-årig amerikanska i huset, så kändes det enklast att lämna över det till henne och det var tur det.
Provfilmningen är för en utbildningsfilm om dinosaurier och kommer visas för tonåringar i USA och då skulle nog min svensk-indisk-engelska accent ge dem ett och annat gott skratt.
Men Leya och jag följde med på provfilmningen, som var på blodigt allvar.
De hade hyrt in en professionell sminkös och satte på Gaby en långhårig peruk, som sminkösen fick måla med svart skokräm, så den skulle bli så mörk som regissören ville ha den.

Det behövs en hel del smink för att dölja 40 år av skavanker.Det blev tillslut en het brud vid namn arkeolog-doktor Eleonor Diggby.Om Gaby får rollen kommer hon klippas in i den animerade filmen. Det är därför hon har en grön bakgrund.
Nu är det upp till amerikanarna om Gaby duger åt dem.
Hon får besked om några dagar. Jättespännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar