27 juli 2011

Bion blev något annat

Niklas hade hyrt en taxi för att ta oss till Saket shoppingmall, som ligger en timme hemifrån oss.
Vi skulle titta på bion Cars 2 och det såg vi alla fram emot.
Men, trots att det stod klart och tydligt på internet, visades såklart inte filmen just då.
Det visades inget annat lämpligt alternativ, så vi var lite vilsna, men av en händelse låg en tatueringssalong bredvid bion och det såg jag som ett tecken.
Jag har väldigt länge velat gjort det buddhistiska hjulet på min hand och nu fick jag chansen.
Jag gjorde den i samma färg som henna, så det är ingen som tror att den är riktig.När det gäller smärta, så har jag en tideräkning före och efter Leyas förlossning.
Alltså var tatueringen en piece of cake. Jag passade till och med på att vila en stund, så cool var jag. Det gjorde faktiskt ondare några timmar efteråt.Så nu har jag äntligen mitt Buddhistiska hjul, som heter dharmachakra och handlar i stora drag om livets gång och har en stor spirituell betydelse för mig, som har gått igenom en del jobbigt de senaste åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar