17 juli 2011

Stekt gecko

Titta inte på bilden om du är blödig!
Häromdagen skulle Niklas steka korv. Han var så glad, som ett barn på julafton.
Jag sattt inne i vardagsrummet och helt plötsligt kommer han sakta in i rummet och gapar som en fisk.
Jag fattade ingenting, men när chocken väl lagt sig och han kunde prata igen berättade han att han stått och stekt korvarna i godan ro när en geckobebis hoppade i en vid båge ner i den heta oljan och stendog.
Det var en sån traumatisk upplevelse för Niklas att han var tvungen att kasta stekpanna och allt.Det konstiga i kråksången var att Gabi lyfte på en kruka på sin balkong ett par dagar innan och en annan geckobebis hade blivit så rädd att den hoppade rätt ner på gatan och tvärdog.

Förutom det, är Angel helt galen i att äta geckobebisar, men jag har fortfarande en som bor i min necessär och den skrämmer livet ur mig när jag stoppar ner handen efter min tandborste.
Annars är de ganska söta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar