11 april 2013

Framme i Delhi

Kom fram till hotellet först vid midnatt igår. Flyget var lite försenat och när jag kom till luckan för att betala förköp för en taxi var det jättelång kö, så jag hittade en buss in till stan istället.
Då hamnade jag vid Counnaugh Place och åt på Mcdonald's för första gången på ett år. Jag älskar deras fiskburgare med remoulade sås och McDonald's finns inte i Kathmandu.
Sen tog jag en autorickshaw till Main Bazar och jag måste säga att jag saknar rickshaws i Nepal. De är kanon att åka med.
Idag har jag varit på Kenari Bazar och tagit kort på kantband, applikationer och fjädrar. Det blev totalt 466 foton. Helt galet många, men det finns så mycket fint.
Det är så varmt här att jag skulle kunna gå runt med dropp och ändå bli uttorkad. Jag dricker vatten med extrasalt, men det hjälpte inte idag. Jag är så glad att vi inte bor här längre för den här hettan är olidlig.
Tänkte på en sak. Det är konstigt vad Indien är hemma för mig. Det har det varit från första gången jag var här. Jag tror de flesta skulle tycka att Indien är helt galet. Vilket det såklart är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar