25 september 2009

Mitt liv del 6

Om nu morfar inte var särdeles förtjust i pappa så var det ingenting jämfört med min farmor och fabrors motvilja till deras förhållande.
Farmor envisades med att kalla mamma för Ylva. Ylva var en av pappas gamla flickvänner och farmor hade inte gillat henne heller, men när hon var ute ur bilden var hon rena helgonet i jämförelse med mamma tydligen.
Min farbror var nog mest bara högdragen och arrogant, men stackars mamma fann sig i allt detta. Nog måste hon ha varit väldigt kär i pappa för att stå ut.
Ett minne värt att berättas var när farmor bäddade mammas säng med sina allra finaste bröllopslakan med spets, brodyr och anagram. Ett påtagligt sätt att markera att i den här sängen ska det minsann inte ske något otillbörligt.
Men vet ni vad? Jag tror att det vara i den sängen jag blev till ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar