25 april 2010

Våra vakthundar

Jag hade inte sett Sita på ett par dagar så jag var lite orolig. Låg här och försökte sova när jag strax före tre hörde två olika sorters hundskall ute på gatan.
Jag tittade ut på balkongen och där var Sita och hennes Rama.
Jag hoppade i kläderna och smög ner för lite gos.
Tog mig lite tid att iaktta deras beteende och nu har jag full förståelse för varför de sover helt utslagna på dagarna.
De här två har sitt territorie utanför vår dörr och ungefär ett hundra meter åt vardera hållet.
De är alerta och reagerar på minsta lilla rörelse.
Såg två karlar passera varav den ena inte brydde sig det minsta att han blev utskälld, medan den andra strök sig efter väggen av rädsla. Sita har även ett vakttorn hon använder sig av ibland. Hela biltaket har en inåtgående buckla, men kanske är det så att ägaren finner sig i det. För vem skulle i ärlighetens namn våga själa den bilen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar