23 september 2011

Framme

Igår kväll klockan fem kom vi då äntligen fram till vår nya lya och så här såg sovrummet ut innan vi började röja.
Vi har beställt en svart himmelsäng, jag har köpt ett limegrönt sidenöverkast och "himlen" kommer bestå av röda, rikligt broderade gamla saris.
Men tills dess är det madrass på golvet som gäller.Niklas hittade det här coola, röda gamla kylskåpet.Och en spis med ugn, vilket är mycket ovanligt här eftersom indierna inte använder ugn.
Idag försökte jag laga mat, om man inte räknar de gångerna jag vispat ihop pulvermos, för första gången sen vi kom till Indien.
Fick hjälp att plugga in spisen, men den blev elektrisk så jag fick mig ett par rejäla kyssar innan vi hann dra ur sladden.
Jag hade gjort en potatisgratäng, men det var bara att glömma.
Det fick bli Leyas sallad, men ett litet snitt i tummen men det hör till när man kockar, tonfisk och ägglös majonnäs. Vi bor granne med alla antenner, så vi har full mottagning på allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar