2 juli 2009

Indien del 1

Som sagt sjöng grannarna karaoke och grälade till kl 3 på morgonen, men om sanningen ska fram skulle jag nog inte ha kunnat sova ändå av värmen och resfeber.
Ankläppar
På flyget mellan Stockholm och Amsterdam hade en av de 50+ flygvärdinnorna ankläppar. Konstgjort eller naturligt? Spelar ingen roll. Det är superfult!
Amsterdam
Jättekö till passkontrollen, men jag hann fram till gaten i god tid. Trodde att jag skulle möta Anders och Inger där, men de lös med sin frånvaro. Efter en stund kom de strosande efter lite morgonfika.
Satt vid ett bord och kom i samspråk med en indier som bor i USA. Han ägde ett hotell i Rahdjastan och tillverkade läderböcker med keltiska tecken. (Det vore något för dig Louise). Han kände en pålitilig chaufför, precis vad vi sökte, och så fick vi ett nummer till stort lager med gamla sarees. Fantastiskt!
Flyget Amsterdam-New Delhi
Trodde inte kärran skulle lyfta för för piloten gasade på lite dåligt i starten. Det spanska paret bredvid mig satt och pussades hela tiden, men det var lite sött. Minnen kom tillbaka från när jag var så där härligt nykär i Niklas, som jag fortfarande kan bli ibland. Resan var lugn med en stinn, fisig mage efter allt stillasittande ätande.
Slumdog Millionaire
Började titta på filmen för mamma hade pratat så gott om den, men jag var tvungen att sluta efter en halvtimme. Vilken hemsk film! Höll på att börja gråta och spy.
Huvudpersonen blev brutalt misshandla av polisen och i tillbakablickarna blev mamma ihjälslagen med en påk för att de var muslimer och en modern Fagin som hällde syra i en liten pojkes öga för att han skulle få mer pengar när han tiggde.
En fruktansvärd början på en film som säkert slutar trivsamt, men det kommer i alla fall inte jag se.
New Delhi
Så kom vi då fram och på flygplatsen var det fullt pådrag med munskydd på grund av svininfluensan, men vi klarade oss igenom utan att hamna i karantän.
Ren lyckokänsla i magen att andas indisk luft igen. Detta är verkligen mitt hemland!
Chauffören väntade på oss och vi åkte till hotellet. Efter inskrivning i den enorma liggaren somnade vi framåt 1-tiden.
Förresten såg vi en elefant på vägen i mörkret och det såg ut som att han gick där i trafiken alldeles själv, men det låg någon och sov på ryggen. Såg lite lustigt ut!
Torsdag
Sitter nu i restaurangen och väntar på vårt första affärsmöte. Vi har ätit ett par toast och druckit te med massor av smarrigt socker. Perfekt när man behöver vakna till. Vilket de här två sjusovarna behövde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar