7 juli 2009

Indien del 5

Igår och i dag har jag haft fruktansvärt ont åt bihålorna. Har fått tvinga mig upp på morgnarna. Helst skulle jag velat ligga kvar, men samtidigt är vi ju här så få dagar så jag vill inte missa något.
Igår besökte vi Shashank, killen jag bland annat köper vintage sidenkjolarna av.
Här sitter Inger och Anders i hans showroom.
Han ska gifta sig i november med en tjej hans föräldrar har hittat åt honom och han är fruktansvärt orolig för att de inte ska tycka om varandra. Hans affärer fullkomligt blomstrar just nu så han har tre fabriker igång samtidigt och hans lager är tomt. Jättekul för honom!
Idag var en mellan-vänte-dag, vi väntar på lite produkter och priser, så vi unnade oss en Ayurvedamassage. Jag vet inte vad jag hade väntat mig, men jag hade nog aldrig kunnat ana detta.
Man fick klä av sig helt naken och sätta sig på en stabil träbrits. Sen smorde två tjejer in en i varm olja, (kan låta som en dröm för en man, men tyvärr tillåter inte deras kultur att en man blir masserad av kvinnor). Sen drog de med sina händer i långa svep över ben och armar på fram- och baksida.
De avslutade med ansikt- och huvudmassage och sen var det ångbastuns tur. En sån där turkisk jag bara sett på TV där huvudet sticker upp. Inte så superskönt, men en kvart stod jag ut.Jag var hal som en ål och jag blev både duschad och torkad. Vilken service!
Sa till en snubbe där på Ayurvedacentret att jag har ont i en axel och att jag känner mig trött, så jag köpte med mig lite blandat jox. Energigojset ser ut som det engelska Marmite. Smakar det likadant så spyr jag! Vet förresten inte om jag vågar ta det genom tullen.
Sen åt vi på McDonald's. (Ooops nu blev det strömavbrott. Faktiskt inte så vanligt som man skulle tro. Så tyst och lugnt det blev när alla fläktar stannade).
Här shoppar jag massor av örhängen. Jag sitter på trottoaren i 45 gradig hetta. Inte undra på att man blir lite tokig. Hjärnan kokar ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar