8 juli 2009

Indien del 6

Idag har jag shoppat så jag nästan svimmat. Någon som är avundsjuk? Kan tro det! Jag har världens bästa jobb just nu.
Igår träffade Inger och Anders två goa tyskor som precis börjat en årslång jorden-runt-tripp och de följde med oss på shoppingturen idag för att se prutar-mästarna in action.
Idag har vi shoppat papier maché grejer i olika färger och former, supersnygga tunikor, mysiga sjalar till hösten, dörrknoppar, rökelser, småblock, yogabrallor och elefanter. Det blir en runda imorgon också för lite sista-minuten-inköp.
Här sitter vi i ett pyttelitet showroom ovanför en liten, liten affär i underjorden under Connaught place, som är New Delhis centrum.
Snart kommer Bobby med lite prover, jag ska får en leverans av grejer jag köpt idag och det kommer en kille till hotellet som ska göra hennamålningar på mina händer och huvud. Jag skulle tro att allt kommer hända på en gång trots att det inte var planerat så. Men vem bryr sig? Här i Indien löser sig allt till det bästa.
Imorgon natt åker vi hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar