7 januari 2010

Istanbul

Nu sitter vi här i Istanbul med ett flyg som är 6 timmar försenat.
Men vi klagar inte för vi sitter bekvämt här i Sky restaurangen och får äta och dricka hur mycket vi vill.
Klart det är lite träligt, men vi kommer säkert möta trevliga människor.
Och det har vi förresten redan gjort. Turkarna älska barn!
De pussar i luften och busjagar henne. En liten kulturkrock, men det är bara att gilla läget.
Hinner ge er en liten fotoshow från dagen som gått.
Leya och farmor på fiket på Arlanda.Leya och farmor tittar på flygplan.
Vi tog en paus för att äta och då visade det sig att mannen vid gaten inte talat sanning. Obegränsat med mat och dryck var långt från sanningen. Jag ställde till en liten scen när Niklas inte fick en ynka kopp kaffe och då svarade de med att skicka fram den mest lismande personalen som inte kunde engelska. Det är såklart inget att hetsa upp sig över, men ibland tränar jag på att vara osvensk och faktiskt säga ifrån. Det är väldigt uppfriskande! Herre Gud, när jag blir pensionär då jäklar ska jag ställa till scener och prutta högljutt utan att blinka. Nu sitter vi på golvet utanför restaurangen tätt nära en kontakt så vi kan få igång våra datorer. Det blev inget kaffe, det glömde jag skriva.
Bildvisningen fortsätter.
Mor och son.
Känslosamt avsked innan säkerhetskontrollen. Leya ser lite lidande ut, men det är ändå en himla fin bild. Nästa mamma med tårar i ögonen.

Leya tyckte det var superhäftigt att flyga. Det ante oss eftersom hon gillar flygplan. Vi får väl se om hon blir pilot.

Supercool vägg på flygplatsen i Istanbul. Man kan inte se det på bilden, men det rinner vatten i skiftande rött.

Vår datacentral har flyttats från Askersund till Stockholm och nu senast till Istanbul. Min familj kommer genast känna igen våra karaktäristiska oreda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar