10 juni 2012

Vilken dag!

Idag har det varit en fantastisk dag!

Efter två veckors lågenergi har livsandarna vaknat igen.
Fick iväg Leya till skolan, det är normalt Niklas jobb men han får dispens varannan morgon nu under fotbolls-EM, tvättade massor av gammalt som bara har legat i tvättkorgen, sen gick jag och Niklas och beställde en stålram av den lokale svetsaren, som vi ska ha som köksbänk, sen shoppade vi kläder till Niklas, två par shorts och tre T-shirts, det var säkert två år sen han handlade kläder åt sig själv, 200 kr slog han till med, sen blev det fem T-shirts till Leya, hon vägrar nästan att ha klänning sen vi kom hit, så det går åt tröjor, vi gick och gick i gassande sol och då fick Niklas solsting och köpte en liten radio man kan mata med en MP3 full med musik eller, som jag har tänkt mig, Sommarpratarna, nu blev jag lite gråtmild, sen köpte vi äntligen ett parasoll, bilder kommer när jag har hittat kameran som ligger någonstans i klädhögarna efter rumsbytet, på samma ställe köpte vi fyra innerkuddar och en bit plastgolv som vi ska ha på köksbänken, mönstret är grönt och väldigt retro eller eclectic, som trendarna säger, sen köpte jag fyra DVD-filmer av en kille som satt i ett skjul, för 10 kr, sen tog vi en fika hos kaffegubben, vi gick hem och Niklas bytte om till sina nya kläder, sen hämtade han tjejerna på skolan och Leya fick ett totalutbrott, som jag fick jobba med i en timme, medan Niklas somnade, diskade, vattnade blommorna och alla våra basilikor som växer så det knakar, sköljde stora potatisar som vi köpte i vår lilla affär och lindade in dem i folie, tände grillen, Niklas skär grönsaker, strömmen kom tillbaka två timmar tidigare, de tog två timmar extra från oss igår så det var inte mer än rätt, så Leya glor på TV, Angel och Calle ligger utslagna och nu känner jag att Niklas har kommit till löken.
Jag hoppas inte jag har förtagit mig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar