6 maj 2013

Inget bad

I lördags skulle Niklas och Leya gå till det lokala badhuset och ta sig ett dopp, men se det blev inget av med det. Istället uppstod något som vi inom familjen kallar en pappbyxe-incident.
När vi skulle gifta oss i Rom för 10 år sen, hade vi några dagars turistande innan själva bröllopsdagen och såklart var nerverna i dallring.
En dag åkte vi till Vatikanstaten, (med vi menas: jag, Niklas, min mamma, pappa, syster och kusin, jag tror inte Niklas mamma och hennes väninna Ulla hade kommit till Rom än, men det ska jag låta vara osagt, det är så förjordat länge sen), och vi hade klätt på oss knälånga shorts och t-shirts som täckte axlarna, men det räckte inte för kära påven.
Nej, man skulle köpa pappbyxor, (kändes som melittafilter i konsistensen), och dra på sig så man täckte knäna ordentligt.
Niklas, som hade varit lugn och sansad fram till dess, fick ett totalbryt och vägrade, han totalvägrade att ge påven en spänn för några jädrans brallor.
Det slutade med att resten av familjen gick in. Jag valde att stå vid min blivande makes sida i sisådär fem minuter innan jag insåg att jag faktiskt ville se Vatikanstaten från insidan. Så mot bättre vetande köpte jag mig ett par pappisar och knallade runt lite själv därinne. Niklas vägrade fortfarande följa med och resten av familjen hade försvunnit in bland alla andra turister.
Ungefär så gick det till i lördags när Niklas blev stoppad i sina badbrallor, som inte var i "silke". Nej, han skulle minsann låna ett par tanjta speedos som tio andra haft på sig samma dag.
Att grabbarna gick runt i speedos med kalsonger under spelade minsann ingen roll.
Nä, han skulle ha gjort som min syster sa när de kom ut från Sixtinska kapellet och hon hade klätt av sig pappbrallorna:
"De här ska jag ta med hem och snyta mig i."
Min syrra är bra cool!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar