22 maj 2013

Överkörd valp

Fy fabian för människor! Igår blev jag fruktansvärt besviken på mina medmänniskor.
En gubbe uppför gatan sa att valpen som bodde utanför hans momo-hak hade blivit överkörd klockan halv ett och var död.
Jag berättade det för Leya när jag hämtade henne på skolan och hon blev jätteledsen.
Vi gick till fruktgubben för ett glas färskt juice och för att köpa frukt och Leya gick runt hörnet för att köpa ett pennskrin.
Hon kom skrikandes tillbaka och sa att valpen låg lite längre nerför gatan.
Jag gick för att titta och till min förskräckelse/glädje kunde jag se att hon fortfarande levde.
Om momo-gubben hade rätt, så hade hon legat där och kämpat för sitt liv i fyra timmar och människor hade bara tittat på henne och gått förbi.
Jag tog henne i famnen, skitig som hon var och rusade hem.
Jag duschade henne så gott det gick i varmt vatten för att värma upp henne. Hon var så chockad att hon knappt var kontaktbar.
Vi ringde veterinären, som kom på 10 minuter.
Här sitter vi och väntar på veterinären.

Han drog lite i henne och kollade reflexer och det verkar som om hon inte har brutit något eller har någon inre blödning.
Hon har fått massor av sprutor och dropp.

Inatt sov hon mellan mig och Leya och jag vaknade flera gånger för att ge henne vatten.
Idag viftar hon på svansen, men hon kan fortfarande inte stå upp. Hon är inte förlamad, men hon har helt klart fått en smäll i huvudet, som gör att hon inte har någon styrsel på kroppen.
Jag har matat henne med små bullbitar och gett henne vatten genom sugrörsmetoden.
Här ligger hon med en blöja eftersom hon inte kan gå.

Jag önskar att alla ni som läser det här ber eller skänker en tanke till Lilla Lily, som vi har döpt henne till. Hon behöver oss alla för att bli frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar