13 januari 2012

Positivt tänkande

Sen min fruktansvärda utmattningsdepression 2005, har jag jobbat hårt med mig själv för att se saker och ting positivt istället.
Och jag måste erkänna att nu, efter 5,5 år, har jag lyckats.

Dagens situation:

1. Kylskåpet har gått sönder.
Tänk vad bra att det är vinter just nu och lika kallt inomhus som i ett kylskåp.

2. Niklas dator har gått sönder igen efter sisodär fyra eller fem lagningar.
Tänk vilken tur att vi har en dator som fungerar i alla fall.

3. Kvarskatt som ska betalas i mars.
Tänk vilken tur att det bara är januari än så länge och att jag har så underbara föräldrar som har erbjudit sig att betala hälften om vi inte har tillräckligt med pengar.

Ps! Det här är inte ironi utan på fullaste allvar. Tyvärr ser inte den resterande 50 % av den vuxna andelen av familjen på livet lika lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar