6 januari 2012

Stolt råttjägare

Vilken natt!

Vid kl 4 kände jag en råtta springa äver min hand.
Som tur är har jag oftast en kudde över huvudet, det har jag ärvt efter min pappa. Jag har en skräck över att en råtta eller mus ska springa över mitt ansikte.

I den stunden var det kolsvart eftersom det var strömavbrott, vi har en lampa tänd på toan om Leya behöver gå på natten, så jag hinner precis tända ficklampan som är i mobilen när jag ser råttan studsa på Niklas och ner i sängen någonstans.

Jag gallskriker och han studsar upp på 1 millisekund, det visade sig när vi pratade om det på morgonen att han aldrig fattat att det var en råtta utan han hade hoppat upp bara för att jag skrek.
Så, till min stora förvåning, la han sig tillrätta i sängen igen, men jag hade svårt att somna.

Klockan halv 8 var Angel som tokig vid mitt nattygsbord och då förstod jag att den rackarn låg där och tryckte.
Jag flyttade på bordet och Angel fick tag på råttan och bet ihjäl honom tillslut. I sängen, ska jag tillägga.

Det här var ingen liten mus, som hon hade dödat tidigare på dagen, utan en stor råtta.
Man får minsann inte vara någon mes när man bor här i Indien.
I Sverige blir man skärrad och ringer Anticimex, så fort man ser en mus springa över golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar