31 januari 2012

Tuff dag

Igår hade jag en otroligt tuff dag känslomässigt.
Jag fick stillatigande acceptera att Bashir inte ville att jag skulle följa med honom till polisen eftersom det antagligen skulle förvärra hans situation.

Jag är en krigare och kan inte acceptera när människor med makt missbrukar den värre än ett djur, men eftersom jag respekterar Bashir och verkligen vill att han ska jobba med oss, så fick jag svälja min förtret och inse att mitt agerande inte skulle gynna honom i längden.

I fredags blev han ju haffad av polisen när han pratade med några koreanska vänner.
Han fick sitta i fängelset över natten och blev släppt först dagen därpå när en, för honom och oss okänd person som har två affärer i Main Bazar, kom och sa att han kände Bashir.
Dessutom erbjöd han Bashir jobb i sina affärer, när han inte jobbar för oss, mat och husrum, så nu har han beskydd vilket är en enorm lättnad för oss.
Vilken ängel!

Leya väckte i alla fall sån uppståndelse i sina indiskfärgade kläder, grönt, oranget och vitt, att till och med turisterna fotade henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar