11 maj 2012

Hampa

Igår började jag experimentera med en virknål och en boll med strävt, lite obehagligt hampagarn.
Jag älskade dock färgen petrol blå, så jag gav det en chans.
Jösses, här kan man tala om ett garn som behöver tyglas.
Men vad häftigt det blev när jag väl fick styrsel på det!
Man kan tro att det känns strävt mot huden, men jag har numera ett brett armband på vardera arm och de känns knappt inte.
Dessutom har jag läst att hampa blir bättre ju mer man tvättar det.
Visst är det häftigt med barfotasandaler!

4 kommentarer:

  1. Så himla läckert du är så kreativ.Karina

    SvaraRadera
  2. Tack, Karina!
    Jag undrar själv ibland var som händer i min hjärna.
    Det bara ploppar upp saker och när det kommer till stickning och virkning kan jag oftast skapa det själv.
    Tyvärr har jag inte samma förmåga med att sy och det är lite synd.
    Ska nog virka dig lite smått och gott tills ni kommer.
    Förresten! Vilka datum är det som gäller för er resa?
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hos mig poppar det upp en massa ideer men bli inget mera.Vi kommer den 10okt far till Deli 19okt.Längtar så mycket.Kram Karina

    SvaraRadera
  4. Du anar inte hur många idéer jag lämnar halvfärdiga. Niklas blir tokig på mig ibland.
    Det ska bli så kul att träffa er!
    Igår träffade jag en erfaren guide som vi ska jobba med framöver, så vi ska nog hitta på någon trevlig vandring till din man.
    Oktober är bästa säsongen för vandring, så det var ju tur.
    Kram!

    SvaraRadera