28 maj 2012

Lugg

Idag blev jag jättearg!
När jag hämtade Leya hos mom Sweeties dotter Monsu, Evas mamma, så hade Monsu klippt Leyas lugg kort och kapat halva håret.
Vi klippte Leya i kort page för ett år sen eftersom hon hade sådana problem med löss och när vi var här i höstas lyckades Belli, mom Sweeties systerdotter, utrota dem.
Det var tur att vi hade flyttat från lusgatan i Delhi, så hon kunde fortsätta vara lusfri efter att vi åkte tillbaka till Indien igen.
Leya ville så gärna ha långt hår och det var enklare och snyggare med lång lugg som växte med håret.
Det har alltså Monsu sabbat. Jag tycker det hör till god ton att man frågar föräldrarna när barnet är 5 år.
Nu vet jag att mamma får flashbacks från när jag var barn och gick till grannen, som är hårfrisörska och hon klippte mitt långa hår i en kort killfrilla.
Då var inte mamma glad, det kan jag lova, men jag var ändå 13 år.
Ibland beter sig de vuxna här som barn. De tänker sig inte för.
Sen är vi nog lite för svenska ibland, så vi får jobba på det och bli mer coola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar