31 maj 2012

Klart

Igår såg sovrummet ut så här. Fint!
Tur att vi gillar bohemian stil. Då ska målningen vara lite sjavig.
Idag beställde jag en madrass, som görs här uppe på gatan. 200 cm bred och 210 cm lång.
Äntligen ska Niklas, som är 192 cm, få ligga i en säng utan att fötterna hänger utanför.
Jag har lånat ett par saris till gardiner. De ska vara sänghimmel.
Vi ska åka till kinesiska marknaden någon dag och kolla tyger och kuddar och så ska vi beställa en ny säng.
Sängen vi fick uppsnickrade åt oss i Indien håller vår förre hyresvärd gisslan för att vi tog bort köksdörren, som gick inåt i det 0,5 kvm lilla utrymmet.
Vi har försökt få hjälp att få hit den, men tydligen är det en riksidiot så våra vänner säger att de helt enkelt inte vill ha med honom att göra.
Det skulle säkert kosta lika mycket att få hit den som att göra en ny, så gubbstrutten kan slita den med hälsan.

3 kommentarer:

  1. Vad fint det blev! Där kan ni sova gott!
    Kram från svärmor/mamma/farmor!

    SvaraRadera
  2. Tack! Inatt ska vi sova i rummet på vår nya madrass som indiern, jag frågade om han kom från Indien eftersom han ser ut som en indier och han var indier, håller på och syr på i detta nu.
    Jag var och lämnade Leya hos Eva eftersom de går med barnen på morgnarna och vi hämtar, och då satt gubben och sydde på madrassen.
    Jag ska ta lite kort så ska ni få se hur det går till att göra en madrass här.
    Kram!

    SvaraRadera