19 februari 2013

Duvor

Vi har ett duv-sovrum på baksidan av våra rum. Under fönstren finns ett tak, som lutande sticker ut knappt en meter från huset och där samlas tjejerna, jag kan inte tro att det finns några kill-duvor, när de ska sova.
När vi flyttade in trodde jag att det skulle vara störande att de satt där, men det är ganska mysigt att somna till deras kuttrande.
I höstas var det en stackare som var förkyld i flera veckor. Hon hostade så ynkligt att jag ville ge henne hostmedicin och ibland nös hon så sött, som en liten katt.
Hon blev frisk, men blev sjuk igen efter några veckor, men nu är hon frisk igen.
Duvorna samlas först när det är mörkt, så jag tog ett kort på några som har ett möte. Jag tror de pratar om nästa veckas barnpassnings-schema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar