26 februari 2013

Strömavbrott

Den här vintern har varit tuff för oss. Åtminstone nån månad runt nyår.
Det var nästan nollgradigt på nätterna och det blev mörkt redan klockan fem på eftermiddagarna. Men just de här sakerna skulle jag inte ha klagat så mycket på, om det inte vore för de schemalagda strömavbrotten.
Så här ser schemat ut nu:
Söndag:4-10, 14-20
Måndag: 3-9, 13-19
Tisdag: 10-17, 20-01
Onsdag: 8-14, 18-24
Torsdag: 9-15, 19-01
Fredag: 6-13, 17-22
Lördag: 4-11, 15-20
Jag kan erkänna att jag inte hade en aning om att det låg till på det här sättet innan vi flyttade hit och om sanningen ska fram drabbades jag av en lättare depression i början av januari.
Jag kan ta att man inte kan se på TV, men när man inte kan jobba obehindrat på datorn, ja, då blev det helt enkelt för mycket.
Tillslut tvingade jag Niklas, så vi inhandlade ett bilbatteri och en inverter, så nu känns allt Ok igen.
Politikerna är bra korkade som inte löser det här. Det finns flera olika alternativ till lösning, men de föredrar att säga nej istället för ja. De är som dagisungar i en sandlåda.
Sen har vi inte riktigt förstått hur illa ställt det är med vatten, alltså vatten som kommer ur kranen.
Vi måste ha en egen borrad brunn för vi har alltid tillgång till vatten, om det är påfyllt i tankarna vill säga, men det står tankar med vatten nerför gatan och folk kommer gåendes med dunkar för att fylla på.
En nyinskaffad vän till oss berättade att de bara har något brunaktigt, äckligt som kommer ur duschen och det kan jag säga vore ännu värre än att inte ha ström.
Tänk de här stackarna har varken ström eller kan ta en skön dusch när andan faller på.
Nä, det finns alltid någon som har det värre än en själv.
Kanske är det så att vi behöver träffa dessa människor ibland för att förstå att vi har det ganska bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar