12 februari 2010

Paljetter och burgare

Idag har jag tagit massor av bilder på band och spetsar. Paljetter och guld och alla möjliga och omöjliga kombinationer däremellan. Butiken ligger i ett hörn, som trafikeras av kossor, människor, hundar, cyklar och bilar. Butiksytan är en halv kvadrat, så när jag skulle in och fotografera fick butiksägaren gå ut. Dessutom är det bra om man är liten och smidig när man jobbar där. Jag kände mig som en elefant i en porslinsaffär. Varje gång jag vände mig så rasade något. Tur att det inte var något ömtåligt.Framåt kvällen började det åska så det skakade mellan husen och såklart kom ösregnet strax efter. Gatorna översvämmades på några minuter och Main Bazar kändes ganska ödslig.
Vi simmade till Café Festa, som har blivit ett smultronställe.Och åt stans godaste burgare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar