3 februari 2010

Play school

Idag skrev vi in Leya på Play school och det är ingen lek. Hon fick direkt böcker för att lära sig skriva och läsa på både på hindi och engelska. Sen köpte vi en skolväska. Hon var så stolt när hon gick med den på ryggen genom stan. Hon är ju så liten och ska redan börja skolan.Idag träffade vi supertrevliga Fredrik på Svenska Exortrådet och sen åkte vi till märkesklädes-marknaden och shoppade ännu mer.
Nu har vi en stadig leverantör som hör av sig när han får in något nytt.
Leya och jag gick till vårt Ramakrishna-tempel och då fick jag en orange tråd virad runt handleden medan prästen rabblade något obegripligt.
Är jag hindu nu?
Det är lite småtrevligt så det är jag gärna, blandat med buddhist och lite kristen.
Kan man vara det?
Imorgon ska jag skola in Leya mellan 9 och 11. Ser inte fram emot att gå upp på morgonen, men vi kom fram till att det kanske inte var så lämpligt om Niklas gick dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar