9 februari 2010

Skräddare, godis och Shiva

Igår hade jag en spökskrivare, Niklas, om ni tyckte att inlägget var tråkigt. Hade ingen lust alls att skriva, men jag vet att mamma ringer om vi inte skriver varje dag, förutom söndagar då, så han fick nästan fria händer.

Söndag:
I söndags träffade jag Hamids skräddare, som bor 15 mil härifrån. Jag har designat en tunika man kan ha bakochfram när man ligger på spikmattan och han kom för att göra ett prov.
Man blir imponerad av en skräddare, som tittar på ett tyg och sen bara klipper till.
Sen sydde han, jag provade ett par gånger. Han sydde lite till och sen var den perfekt.
Hamid hade invigningsfest med lite tilltugg och vi hade köpt honom en väldigt speciell present. Toapapper till hans västerländska toalett. Ni kan tro att han skrattade!
Han fick blommor och vindruvor, som Leya åt upp, också.

Måndag:

Dagen kan sammanfattas med regn.

Vi fick vår första post. Ett härligt paket från svärmor med filmer till Leya och godis. Tack! Det var underbart!
Som vanligt delade vi tuttifrutti-bitarna i tre lika stora högar.Tisdag:

Idag ville inte Leya gå till skolan och då gick Niklas hem med henne igen. Men imorgon blir det andra bullar. Vill och vill, här ska det gås i skolan!

Idag inhandlade vi denna grandiosa staty av den hinduiska guden Shiva till Lotta. Han är 47 cm hög och väger nästan 9 kilo.

Supersnygga damjackor! Något för faster Monica kanske.


Idag såg gatorna ut som om de var täckta av ett fem cm tjockt lager av chokladpudding. Så här såg Leyas fötter ut när vi kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar